TENCATI, ANTONIO
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 19.656
NA - Nord America 4.696
AS - Asia 1.644
AF - Africa 45
OC - Oceania 35
SA - Sud America 28
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 21
Totale 26.125
Nazione #
IT - Italia 14.848
US - Stati Uniti d'America 4.340
IE - Irlanda 1.016
GB - Regno Unito 690
UA - Ucraina 634
DE - Germania 556
CN - Cina 542
FR - Francia 521
SE - Svezia 363
CA - Canada 342
SG - Singapore 277
TR - Turchia 219
FI - Finlandia 202
HK - Hong Kong 166
VN - Vietnam 124
CH - Svizzera 117
BG - Bulgaria 114
NO - Norvegia 102
IN - India 93
KR - Corea 71
NL - Olanda 59
ES - Italia 56
BE - Belgio 51
DK - Danimarca 47
CZ - Repubblica Ceca 45
PL - Polonia 44
RO - Romania 35
RU - Federazione Russa 31
PT - Portogallo 27
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 27
AU - Australia 23
EU - Europa 21
AT - Austria 20
JP - Giappone 20
ID - Indonesia 16
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 15
MY - Malesia 15
BR - Brasile 13
HU - Ungheria 12
NZ - Nuova Zelanda 12
AE - Emirati Arabi Uniti 11
SM - San Marino 10
ZA - Sudafrica 10
PH - Filippine 9
DZ - Algeria 8
IL - Israele 8
LT - Lituania 8
MA - Marocco 8
MX - Messico 8
SA - Arabia Saudita 8
KE - Kenya 7
TW - Taiwan 7
IR - Iran 6
NG - Nigeria 6
PK - Pakistan 6
SI - Slovenia 6
BD - Bangladesh 5
AR - Argentina 4
CO - Colombia 4
GE - Georgia 4
LK - Sri Lanka 4
LV - Lettonia 4
BH - Bahrain 3
GR - Grecia 3
MZ - Mozambico 3
PE - Perù 3
TH - Thailandia 3
UZ - Uzbekistan 3
AL - Albania 2
AM - Armenia 2
CR - Costa Rica 2
EC - Ecuador 2
JE - Jersey 2
KZ - Kazakistan 2
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BO - Bolivia 1
BY - Bielorussia 1
CL - Cile 1
CY - Cipro 1
GT - Guatemala 1
IQ - Iraq 1
JM - Giamaica 1
KG - Kirghizistan 1
LU - Lussemburgo 1
MC - Monaco 1
MU - Mauritius 1
OM - Oman 1
PA - Panama 1
QA - Qatar 1
TG - Togo 1
TN - Tunisia 1
TT - Trinidad e Tobago 1
Totale 26.125
Città #
Rome 1.043
Dublin 1.002
Milan 945
Chandler 636
Jacksonville 521
Ann Arbor 489
Naples 311
Toronto 269
Dearborn 248
Florence 192
Bologna 179
Napoli 176
Turin 164
Verona 163
Frankfurt am Main 162
Singapore 161
Southend 159
Wilmington 148
Bari 141
Brescia 139
Hong Kong 139
Modena 138
Padova 124
Palermo 119
Lawrence 112
New York 111
Beijing 109
Izmir 109
Catania 108
Woodbridge 107
Ashburn 104
Redwood City 95
Parma 94
Helsinki 93
Boston 90
Dallas 83
Dong Ket 83
Boardman 82
Torino 81
Genoa 67
Houston 67
Mountain View 65
Seoul 64
Bergamo 62
Messina 55
Ottawa 55
Salerno 54
Genova 53
Como 51
Pescara 50
Treviso 46
Cagliari 45
Duncan 43
Seattle 41
Udine 41
Monza 40
Nanjing 38
Trento 38
Mumbai 37
Venezia 37
Venice 37
Trieste 35
London 34
Cattolica 33
Taranto 32
Washington 32
Hefei 31
Reggio Emilia 30
Brussels 29
Kunming 29
San Mateo 29
Caserta 28
Munich 28
Pavia 28
Urbino 27
Ancona 26
Bratislava 26
Aversa 25
Falls Church 25
Perugia 25
Siena 25
Nocera Inferiore 24
Varese 24
Foggia 23
Rho 23
Vicenza 23
Ferrara 22
Giugliano in Campania 22
Pisa 22
Lucca 21
Macerata 21
Piacenza 21
Serra 21
Brugherio 20
Fremont 20
Guangzhou 20
Latina 20
Oslo 20
Prato 20
San Giuliano Milanese 20
Totale 11.299
Nome #
La responsabilità sociale d'impresa: strategia per l'impresa relazionale e innovazione per la sostenibilità 10.003
Sostenibilità, impresa e performance. Un nuovo modello di evaluation and reporting 4.350
Corporate Social Responsibility. Un nuovo approccio strategico alla gestione d'impresa 584
A qualified account of supererogation: toward a better conceptualization of Corporate Social Responsibility 305
Corporate responsibility, strategic management and the stakeholder view of the firm 243
Understanding and Responding to Societal Demands on Corporate Responsibility (RESPONSE). Final Report 238
La Corporate Social Responsibility in Europa: sostenibilità dei modelli di sviluppo 226
Recognizing the limits: sustainable development, corporate sustainability and the need for innovative business paradigms 223
Achieving environmental sustainability 218
Corporate Social Responsibility in Italy: State of the Art 216
Managing Sustainability 208
New Tools to Foster Corporate Socially Responsible Behaviour 201
The Impact of Corporate Social Responsibility on Consumer Trust. The Case of Organic Food 183
I costi della gestione ecologica. Il caso della Centrale termoelettrica ENEL di La Casella 180
I mercati del recupero. Un’analisi di sistema: materiali recuperati, materie prime secondarie, impieghi e applicazioni finali 180
Det Bærekraftige Perspktivet: En Ny Styringsmodell 174
SERS-SPACE: un nuovo modello di evaluation and reporting della sostenibilità d’impresa 163
Sustainable Value - EABIS Research Project. Corporate Responsibility, Market Valuation and Measuring the Financial and Non-Financial Performance of the Firm 158
Wikibook green economy. La sostenibilità possibile raccontata da amministratori, imprenditori, cittadini 141
Corporate social responsibility in the retailing industry: a trust-based model of its effects on consumer behaviour with regard to organic food 138
The relationship between corporate responsibility and brand loyalty in retailing: The mediation role of trust 138
Deconstructing the relationship between corporate social and financial performance 137
Developing Corporate Social Responsibility: A European Perspective 136
Business Ethics and Corporate Sustainability 133
CSR, Trust and Consumer Behavior: An Analysis of Organic Product Lines in Retail Chains 133
Corporate Reporting Frameworks 131
Insostenibilità del sistema economico mondiale, responsabilità sociale e nuovi modelli di sviluppo locale 130
Etica e responsabilità ambientale dell’impresa. La misurazione della performance ecologica dell’azienda: il bilancio sociale e il bilancio ambientale 129
Towards an internal change management perspective of CSR: evidence from project RESPONSE on the sources of cognitive alignment between managers and their stakeholders, andtheir implications for social performance 127
Corporate social performance and cost of capital: A meaningful relationship? 126
Climate change tra emergenza ecologica, responsabilità sociale, innovazione e mercato. 124
Corporate Responsibility and Strategic Management 122
Unpacking the CSR-CFP link 122
Corporate Social Responsibility in Italy: State of the Art 121
Sustainability and Stakeholder Management: the Need for New Corporate Performance Evaluation and Reporting Systems 119
CSR Strategies of SMEs and Large Firms. Evidence from Italy 119
The Missing Link Between CorporateSocial Responsibility and ConsumerTrust: The Case of Fair Trade Products 116
Ambiente, competitività e innovazione: teoria e casi 114
Dal rifiuto al prodotto. Modelli europei di recupero degli imballaggi a confronto 113
Formal vs. informal CSR strategies: Evidence from italian micro, small, medium-sized, and large firms 112
Gestione dell'Ambiente e della Sicurezza Aziendale 111
Collaborative enterprise and sustainability: The case of Slow Food 111
Stakeholder Management and Sustainability Evaluation and Reporting System (SERS): A New Corporate Performance Management Framework 111
The impact of corporate social responsibility associations on trust in organic products marketed by mainstream retailers: a study of Italian consumers 108
Coop in Italy 107
Models of Corporate Social Responsibility in Italy. Executive Summary 106
The future international manager: a vision of the roles and duties of management 103
Corporate Sustainability, Strategic Management and the Stakeholder View of the Firm. Guest Editorial 103
Responsabilità sociale e PMI, politiche e strumenti a confronto 101
La Corporate Social Responsibility in alcuni paesi europei: sostenibilità dei modelli di sviluppo 99
I mercati del recupero. Un'analisi di sistema: materiali recuperati, materie prime secondarie, impieghi ed applicazioni finali. 97
Alcune riflessioni conclusive 97
Con la Coop primi in ambiente 94
Respect for nature: the need for innovative business patterns 94
Tecnologia e comunicazione del rischio ambientale 92
The Collaborative Enterprise 92
CSR, trust and shopping behavior: An analysis of organic product lines 92
Bilanci sociali, ambientali e di sostenibilità 92
Brilla di verde lo smalto di Iris Ceramica 91
Beyond competitiveness: Creating values for a sustainable world 91
La ricerca della competitività: risparmio energetico, tutela dell'ambiente ed efficienza logistica delle PMI Pisane 91
Sustainability along the Global Supply Chain: The Case of Vietnam 90
Misurare la responsabilità d’impresa 90
Il bilancio sociale: l'evoluzione storica e l'esperienza del sistema camerale in Italia 89
Fattoria Scaldasole: biologico, chiave del successo 89
New tools to foster corporate socially responsible behavior 88
The Role of Government in Corporate Social Responsibility 88
Formal Vs Informal CSR Strategies. An In-Depth Analysis of Italian Micro, Small, Medium, and Large Enterprises 87
How does CSR affect developing countries? The case of CSR in Viet Nam 84
Redefining the roles and duties of management 84
Globalisation and the Community 84
Variabile ambientale e innovazione: alcune considerazioni sulla realtà italiana 83
Engaging in progressive entrepreneurship 83
The Changing Role of Government in Corporate Responsibility. A report for practitioners 83
Corporate Sustainability, Strategic Management and the Stakeholder View of the Firm 82
Hewlett-Packard: sfida verde a 360 gradi 82
The Collaborative Enterprise: Creating Values for a Sustainable World 82
The Slow Food Movement 82
Stakeholders and corporate boundaries: Homogeneity, inclusivity and firm success 82
The Sustainability Perspective: A New Governance Model 81
I sistemi di gestione integrati HSE 81
The governance of global supply chains 81
The Government’s Role in Promoting Corporate Responsibility: A Comparative Analysis of Italy and UK from the Relational State Perspective 81
Dal rifiuto al prodotto. Modelli europei di recupero degli imballaggi a confronto 80
Valutazione comparativa dei risultati 79
Prevenzione e innovazione per una economia della sostenibilità 79
Rifiuti, gestione dei 78
Un avamposto per leggere alcuni tratti del neocapitalismo 78
La gestione integrata HSE 78
Il Male nella sfera economica 77
L'industria del riciclo: lo stato dell'arte 76
La gestione integrata di Health, Safety and Environment 76
LA CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY NEI PAESI DELL’UNIONE EUROPEA: SOSTENIBILITA’ DEI MODELLI DI SVILUPPO 76
Electrolux: bianco all’avanguardia 75
The collaborative enterprise framework 75
Unintended Consequences of CSR: Protectionism and Collateral Damage in Global Supply Chains. The Case of Viet Nam 74
Le dinamiche del processo innovativo e la tutela ambientale 73
Prevenzione, innovazione e sostenibilità: il quadro di riferimento 72
L’industria del recupero: il quadro di riferimento 71
The Changing Role ofGovernments in Corporate SocialResponsibility: Drivers andResponses 71
Totale 26.061
Categoria #
all - tutte 60.319
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 60.319


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20202.223 0 0 0 0 0 0 528 294 383 378 368 272
2020/20214.113 182 278 263 363 495 287 330 270 510 309 411 415
2021/20224.044 296 409 262 279 330 335 315 376 387 316 327 412
2022/20235.741 370 259 305 511 432 478 312 493 1.614 301 383 283
2023/20243.889 301 259 337 353 352 325 284 385 271 294 356 372
2024/20251.361 252 184 284 184 226 111 120 0 0 0 0 0
Totale 26.329