PIANCATELLI, CHIARA
PIANCATELLI, CHIARA
Dipartimento di Marketing
#artoninstagram: engaging with art in the era of the selfie
2021 Piancatelli, Chiara; Massi, Marta; Vocino, Andrea
Authentic omnichannel: providing consumers with a seamless brand experience through authenticity
2023 Massi, Marta; Piancatelli, Chiara; Vocino, Andrea
Balenciaga, the Master of Haute Couture
2020 Piancatelli, Chiara; Mion, Piergiacomo; Cuadrado-García, Manuel
Battere la concorrenza con Metaverso e NFT
2022 Piancatelli, Chiara; Massi, Marta; Raccagni, Deborah Carolina
Boosting football club brands through museums: the experience of Mondo Milan
2019 Massi, Marta; Piancatelli, Chiara; Mion, Piergiacomo
Branding museums: how brand trustworthiness, perceived quality and satisfaction impact museum visitors’ behavior
2018 Piancatelli, Chiara; Massi, Marta; Turrini, Alex
Communication, business and digital transformation: the case of Burberry
2021 Mandelli, Andreina; Piancatelli, Chiara; Arbore, Alessandro
Cultura alta o cultura bassa? Un’indagine sui consumi 7 culturali degli immigrati in Italia
2021 Massi, Marta; Olivieri, Mirko; Piancatelli, Chiara
Culture and the city: rebranding "Tough Cities" through arts and culture - the case of Matera 2019
2019 Massi, Marta; Piancatelli, Chiara; Pancheri, Sonia
Embracing the phygital challenges in the event world: the case of Kering eyewear
2024 Piancatelli, Chiara; Massi, Marta
From corporate artification to artification in the third sector
2024 Turrini, Alex; Massi, Marta; Piancatelli, Chiara
From maecenas to crowd: democratizing fundraising in the arts and culture. The case of BeArt
2019 Massi, Marta; Piancatelli, Chiara; Rurale, Andrea; Mion Dalle Carbonare, Piergiacomo
Has art lost its aura? How digital technology and decoupling have changed the rules of the art game: the ‘Artvisor’ case
2020 Piancatelli, Chiara; Massi, Marta; Harrison, Paul
Il marketing come strumento di valorizzazione culturale nei conservatori musicali. Il caso dell’istituto musicale “Claudio Monteverdi” di Cremona
2018 Massi, Marta; Piancatelli, Chiara; Rurale, Andrea
Il potere dell’IA generativa nel settore del Fashion & Luxury
2024 Piancatelli, Chiara; Prandelli, Emanuela
Il ruolo strategico dei social media nel mutato contesto degli eventi
2021 Piancatelli, Chiara; Raccagni, Deborah; Masserini, Simone
Le ricerche per la definizione e il controllo della comunicazione di massa
2022 Piancatelli, Chiara; Soscia, Isabella
L’accesso ai servizi e la selezione dell’utenza: il customer experience management a garanzia dell’equità
2023 Buongiorno Sottoriva, Claudio; Meda, Francesca; Piancatelli, Chiara
L’impatto dell’Intelligenza Artificiale nel settore del lusso e della moda
2025 Piancatelli, Chiara
Making it real on social media: exploring authenticity strategies for sport and fitness influencers
2024 Massi, Marta; Piancatelli, Chiara; Vocino, Andrea; Rojas-Méndez, José I.