How should managers make decisions about which businesses, markets or geographies to invest in and which to avoid, harvest or sell? Three logics guide these decisions: businesse logic; added value logic; capital markets logic. These three logics are each important for making good portfolio decisions

Portfolio matrices

Invernizzi, Giorgio
2020

Abstract

How should managers make decisions about which businesses, markets or geographies to invest in and which to avoid, harvest or sell? Three logics guide these decisions: businesse logic; added value logic; capital markets logic. These three logics are each important for making good portfolio decisions
2020
9788899902667
Corbetta, Guido; Morosetti, Paolo
Corporate strategy for a sustainable growth : alignment, execution, and transformation
Invernizzi, Giorgio
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Cap 2 Portfolio Matices.doc

non disponibili

Tipologia: Documento in Pre-print (Pre-print document)
Licenza: NON PUBBLICO - Accesso privato/ristretto
Dimensione 3.26 MB
Formato Microsoft Word
3.26 MB Microsoft Word   Visualizza/Apri
9788899902667_IND.PDF

non disponibili

Descrizione: indice
Tipologia: Allegato per valutazione Bocconi (Attachment for Bocconi evaluation)
Licenza: NON PUBBLICO - Accesso privato/ristretto
Dimensione 297.76 kB
Formato Adobe PDF
297.76 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri
9788899902667_ABS.PDF

non disponibili

Descrizione: introduzione
Tipologia: Allegato per valutazione Bocconi (Attachment for Bocconi evaluation)
Licenza: NON PUBBLICO - Accesso privato/ristretto
Dimensione 248.34 kB
Formato Adobe PDF
248.34 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11565/4034015
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact