The paper examine the rationale underlying cost measurement systems in multinational companies . In such a contexts, cost information and performance measurement systems – regarding products, production phases, organizational units – are essential to drive resource allocation processes and strategic decisions.

Cost management in multinational companies

AGLIATI, MARCO
2010

Abstract

The paper examine the rationale underlying cost measurement systems in multinational companies . In such a contexts, cost information and performance measurement systems – regarding products, production phases, organizational units – are essential to drive resource allocation processes and strategic decisions.
2010
9788823811041
Giuseppe Airoldi, Giorgio Brunetti, Guido Corbetta, Giorgio Invernizzi
Economia Aziendale e Management. Scritti in onore di Vittorio Coda
Agliati, Marco
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11565/3740455
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact