Crowdfunding is a potentially disruptive way to finance new ventures. At the crossroad of micro-finance and social networking, crowdfunding is undergoing intense scrutiny from scholars and policymakers to understand where it positions in the chain of startup funding.

The determinants of crowdfunding success: evidence from technology projects

GIANFRATE, GIANFRANCO;CORDOVA, ALESSANDRO;
2015

Abstract

Crowdfunding is a potentially disruptive way to finance new ventures. At the crossroad of micro-finance and social networking, crowdfunding is undergoing intense scrutiny from scholars and policymakers to understand where it positions in the chain of startup funding.
Procedia
Gianfrate, Gianfranco; Cordova, Alessandro; Johanna, Dolci
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://hdl.handle.net/11565/3982727
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? 130
social impact